torsdag den 12. august 2010

Kranieknuseren af Jacob Weinreich

"Hold da helt op!"
Jeg var behørigt imponeret over den nyeste bog i serien om Monsterjægerne. Jeg har læst dele af serien og så filmen, sammen med min søn for et par måneder siden, så jeg var godt klar over hvad serien generelt handlede om.
Jeg sammenligner dem ofte med Gåsehuds-bøgerne fra Stine, men synes egentligt, at målgruppen for denne serie er lidt yngre (men det har nok noget at gøre, med den måde forfatteren skriver på).
Det er den længste (sidetals-mæssigt) bog i serien, og ubetinget den flotteste. Man kan ikke se det på billedet her til venstre, men hovedet mellem Kranieknuserens hænder er et "vendebillede", så den bevæger hovedet alt efter hvordan bogen holdes - super fedt!

Historien ... er som den plejer. Personligt sidder jeg ofte og ønsker at Jacob ville forsøge at skrive til en lidt ældre målgruppe (og måske endda gøre det lidt mere uhyggeligt), han har allerede nogle gode hovedroller at gøre det med. Det er trods alt 5 år siden det 1. bind udkom, så serien første læsere er jo blevet tilsvarende ældre.

Derudover synes jeg faktisk, at det er det bedste bind, jeg endnu har læst i denne serie - og så er bogen jo billig!
Godt gået Jacob ... og held og lykke med det nye forlag.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej!

Jag gillar verkligen din blogg och skulle vilja komma i kontakt med dig angående en möjlighet.

Om detta låter intressant får du gärna kontakta mig.

Vh

Anna (Anna@geeko-promotions.com