tirsdag den 13. maj 2008

RISK er ikke hvad det har været...

Forleden dag havde min kæreste og jeg trukket vores gamle spil RISK frem af gemmerne. Vi plejer at spille "Domination", hvor man først vinder, hvis det lykkes én at tage alle lande på kortet. Men denne gang havde jeg fået lyst til at spille med missions-kortene. Jeg tænkte at det ville give spillet en ekstra dimension (hvorfor var de ellers med i spillet?), og det kan man vist roligt sige at de gjorde...

Jeg nåede aldrig at få min tur.

Hun havde trukket missionen, hvor hun vandt ved at have 24 lande i besiddelse, og eftersom jeg havde placeret hovedparten af mine hære på den anden side af brættet, hvade hun hurtigt klaret den sag.

Nu skal det siges, at selvom jeg spiller for at vinde, har jeg normalt ikke noget mod at tabe. Men på denne måde, var det en bitter pille at sluge. Men det fik mig efterfølgende til at tænke på selve spillet, og hvad det egentligt var blevet til idag. Der er jo mange måder at spille RISk på.
Der er gennem tiden kommet ganske mange varianter af dette klassiske spil, og de fortjener deres eget indlæg, som I kan se herover:

Ingen kommentarer: