søndag den 12. september 2010

Blade ta'r kampen op af Tim Bowler

"Blade er tilbage i Bæstet, byen han flygtede fra som 11-årig, byen han hader og frygter mere end noget andet sted på jorden. Men der er ingen vej udenom. Møgsvinene har kidnappet Jaz, og de ved, at Blade vil komme for at redde hende. De behøver bare læne sig tilbage og vente. Men Blade har en plan, og den kan næsten kun gå galt. Alligevel er han parat til at ta’ kampen op …

Jeg kom ind i denne serie ret sent - dette er det 5. bind i serien. Men "hold da op" det er ikke det sidste jeg har læst. Jeg var fuldstændigt solgt af den hæsblæsende fortællestil. Den er rå og hardcore "in-your-face". Der bliver ikke lagt fingre imellem og den mindede mig meget om en anden rå fortæller: Andrew Vachss. Man bliver stakåndet undervejs, for hele bogene er ét langt kapitel (heldigvis er den ikke så lang). Jeg vil varmt anbefale serien for unge mellem 14 og 17 - især drenge der måske er gået lidt kolde i "det der med at læse".

Bloggers billedværktøj er nede i dag, men jeg smider et billede på, når den virker igen.

Ellers kan du jo også tjekke billedet ud her, hvor den også er billig.

Ingen kommentarer: