lørdag den 11. september 2010

Skyggemagi

»Hvorfor har du aldrig fortalt, at jeg har en faster?«
»Fordi hun gjorde sit bedste for at dræbe dig, da hun så dig første gang,« svarede faren.
Connor lever et helt almindeligt liv med sin lidt excentriske far, da han pludselig en dag bliver trukket ind i landet Tir na Nog. Et gammelt keltisk land med fremmede væsner og skyggemagi.
Connor er i fare - alle prøver at slå ham ihjel - og han har ingen idé om hvorfor ...

Egentlig havde jeg tænkt mig at holde denne anmelde kort. Noget i stil med:
"Det er den bedste fantasy-bog i år - læs den nu!"

Fordi det siger egentlig meget godt, hvad jeg sad og tænkte da jeg havde læst den færdigt. Det dækker rimeligt godt.

Det der tiltalte mig ved denne bog var nok især det friske sprog - af en debuterende forfatter, er han ekstremt veloplagt og sjov. Og så trækker han voldsomt på irsk/keltisk mytologi til sin fantasi-verden - og det er jo svært at stå for.
Så kort og godt vil jeg varmt anbefale John Lenehans bog. Jeg håber virkelig, at det ikke er den sidste han skriver.

Bogen er i boghandlen nu - du kan købe den billigt eller dyrt.

Ingen kommentarer: