onsdag den 16. januar 2008

DVD-brætspil, er det egentligt en god ide?

Jeg har gennem den sidste tid kigget lidt på den "Nye type" brætspil, som firmaerne i en lind strøm er begyndt at lancere. Brætspillene, med en dvd-skive indlagt, som man kun kan spille, hvis man sidder foran fjernsynet. I starten, skal det siges, var jeg meget forbeholden. Rent principmæssigt lokker jeg familien med brætspil for at KOMME VÆK fra fjernesynet, og være lidt sammen. Og så faldt jeg over nogle anmeldelser:
  1. Cluedo
  2. Pirates of the Carribean
  3. Atmosfear
  4. Sudoku
  5. UEFA champions league...

Generelt kan man ikke kalde anmeldelserne super-positive, men jeg vil dog alligevel fremhæve Atmosfear, frem for de andre (den får også en af de ringeste anmeldelser). Det handler nok om at finde de rigtige spillere til netop dette spil. Da vi afprøvede det, var vi en meget spredt gruppe, rent aldersmæssigt. Vi var fire spillere i alderen 12-38, og for os fungerede spillet. Det er ikke specielt uhyggeligt, men til gengæld rigtigt, rigtigt sjovt - hvis man fanger hentydningerne til diverse gyserfilm/-bøger. Det kan i hvert fald anbefales hvis man ikke skal betale over 200,- for det ;-)

Ingen kommentarer: