søndag den 13. januar 2008

Nye anmeldelser af familiespil

Velkommen til 2008!
Året er kun lige startet, og der ligger allerede masser af nye anmeldelser af famielie-brætspil på nettet. Mange af dem er gode at tjekke ud - FØR man køber.

Blandt andet er det en god ide at se på "Hvis du nu var", som var et spil jeg selv havde kig på til samlingen. Læg venligst mærke til datidsformen. Den skal gå , endda, meget ned i pris får jeg overvejer den igen.

Helt anderledes ligger landet for "Khet - the laser game", som i særlig grad vækker min indre Star Wars nørd. Politikens anmelder er da også positiv. Men hvis man læser andre steder på nettet, er folk nærmest ekstatiske.

Slutteligt finder jeg også "Spøgelsestrappen" interessant. Her dog ikke på grund af Politikens anmeldelse. Men i højere grad på grund af kendernes mening. Jeg tror at spørgsmålet om spillets holdbarhed, vil afhænge meget af den voksne spillers holdning til spil-mekanikken. Hjemme hos os er der god tradition for, at min seks-årige giver mig læsterlige klø, i alle former for hukommelsesspil. Det er bare med at tage det med godt humør, og det lyder sjovt, at man ikke altid er helt sikker på hvem der kom først op ad trappen, før det bliver afsløret.

Ingen kommentarer: