torsdag den 26. juni 2008

Muligvis det bedste kortspil for voksne


... Det er i hvert fald hvad der står på æsken. Men jeg hælder lidt til at være enig, for det fantastiske kortspil for alle over 12 (cirka), Bohnanza, er virkeligt godt. Faktisk har jeg aldrig mødt nogen der syntes det var dårligt, og for et par dage siden, skulle vi lige have en halv time til at gå, sammen med en af vore bekendte, der ikke havde prøvet det før. Der er få spil der er så lette at forklare reglerne på, og så alligevel! Det viste sig nemlig at jeg i de snart 10 år jeg har ejet (og flittigt spillet) dette spil, har misforstået en af selve spillets kerneregler - det er muligvis derfor jeg altid taber i det ;-)
Nu glæder jeg mig meget til at spille det igen, for der er virkeligt faldet nogle "brikker" på plads for mig. Det er stadig et fantastisk forhandlings-spil for de ældre børn og voksne, som jeg varmt kan anbefale ... og så er det billigt!

Ingen kommentarer: